Na naszym spotkaniu 6 kwietnia zorganizowanym wspólnie ze studentami z CEMS Club Warsaw i Studenckiego Koła Naukowego Motoryzacji Gościem Honorowym był znany rajdowiec i businessman Piotr Beaupré , który mówił na temat „Jak łączyć pasje z biznesem”. Temat i sama postać okazały się zdecydowanie bardziej atrakcyjne dla młodszego pokolenia.
Zacytujmy niektóre wrażenia studentów. Pan Piotr Beaupre opowiedział nam o tym jak zaczęła się jego pasja związana z samochodami, dlaczego zafascynował się Land Roverem z logo "Camel Trophy". Wiele pytań odnosiło się do startu naszego gościa w Rajdzie Dakar w 2012 i 2013 roku. Kierowca opowiedział nam nie tylko o sportowej rywalizacji, ale także o atmosferze panującej na tym najbardziej prestiżowym rajdzie. Mieliśmy również okazję poznać motywy Pana Piotra o powołaniu domu aukcyjnego samochodów klasycznych. Dowiedzieliśmy się jak zorganizowana jest aukcja, a także jakie zabytkowe pojazdy są najbardziej cenne. Pytań od zgromadzonej w auli B publiczności nie było końca
Prezentowana na zdjęciu bluza SGH odegrała bardzo istotną rolę koła ratunkowego. Nie wiadomo czy bez niej wogóle doszłoby do prezentacji, bowiem panu Piotrowi przytrafiła sie katastrofa natury tekstylnej czego nie była w stanie zasłonić marynarka i dlatego na zdjęciu powyżej nasz Gość występuje w koszuli przepasany bluzą. Według studentów - dobrą okazją by dłużej porozmawiać z naszym gościem, było mniej formalne spotkanie w Klubie Profesorskim Jajko. W nieco już mniejszym gronie, mieliśmy jedyną w swoim rodzaju okazję, by porozmawiać na każdy interesujący nas temat, bez żadnego skrępowania. Pan Piotr Baupre jest bardzo otwartym, posiadającym dużą wiedzę człowiekiem.
Bardzo dziękujemy Panu Piotrowi Baupre za przybycie i podzielenie się swoją wiedzą, a także wszystkim przybyłym na to spotkanie. Zapraszamy do obejrzenia materiału ze spotkania na kanale SKN Motoryzacji w serwisie YouTube.
Dla seniorów z Korporacji chyba jeszcze bardziej od sportowej fascynująca jest kariera biznesowa naszego gościa. Swoje pasje i niestandardowe przedsięwzięcia biznesowe opisuje poniżej. Bez tych drugich nie byłoby realizacji tych pierwszych, ponieważ Piotr Beaupre sam finansuje swoją piękną karierę sportową.
Od najmłodszych lat pasjonował się motoryzacją ze szczególnym uwielbieniem dla off road. Szczególną miłością darzył samochody z logo Land Rover, które w tym czasie były uczestnikami niezapomnianego eventu jakim był Camel Trophy. Fascynacja Land Roverem towarzyszy mu przez całe życie, bo od 19 roku życie jest nieustająco właścicielem co najmniej jednego takiego auta używanego cywilnie lub jako auto sportowe.
„Choroba” Land Rover przerodziła się w zjawisko chroniczne, bo po samochodzie Ford Mutt A 2 i Mitsubishi Pajero, którymi wywalczone zostały dwukrotnie wicemistrzostwa Polski w RSMPST związał się z najbardziej znanym tunerem Land Rovera - Drew Bowlerem, od którego kupił najpierw samochód Bowler Wildcat 4.0 l, a po 3 latach jego eksploatacji w Europie i w Afryce (15 rajdów) kolejny produkt z tej samej stajni Bowler Nemesis 4.4 l, którym wystartował 8 razy w Europie i w Azji.
W międzyczasie w latach od 2006- 2009 Piotr Beaupré startował w rajdzie Drezno Wrocław samochodem Range Rover Classic (nadal Grupa Land Rover), który będąc zasadniczo seryjnym samochodem z silnikiem o mocy 120 KM dowiózł załogę Beaupre – Lisicki na 11 miejscu!
Od 2010 w zespole Neo Raid podstawowym autem sportowym jest BMW X 5, które jest też pierwszym autem, w którym Piotr Beaupre z sukcesem zmierzył się dwukrotnie z Dakarem . Dakar 2012 udało się ukończyć na 51 pozycji spośród 179 aut, które wystartowały w Argentynie, a w kolejnym 2013 roku załoga Beaupre Lisicki ukończyła go na 37 miejscu . BMW przejechało już w zespole rajdy Baja Portalegre, Dakar, Silk Way Rally i Baja Szczecin i wydaje się, że auto zostało już poznane od strony technicznej jaki i od strony swoich możliwości rajdowych.
W 2013 roku P. Beaupré podjął decyzję o zakupie najlepszego w sporcie terenowym samochodu jakim jest konstrukcja " stajni" X-Raid (należącej do BMW ) która jest bazą dla dwóch samochodów - Mini All Racing i BMW X3 CC. Piotr wybrał X 3 jako samochód, który bardziej przystaje do jego charakteru kierowcy amatora . Mini All Racing jest samochodem głównie wykorzystywanym przez zawodowych kierowców sportowych. Tym samochodem po raz kolejny udało się poprawić wynik w następnej edycji Rajdu Dakar przeskoczyć z 37 na 32 miejsce.
Aby to amatorskie ściganie się w błocie i kurzu mogło mieć miejsce Piotr Beaupre musiał równolegle prowadzić swoją karierę zawodową.
Swoją ścieżkę biznesową rozpoczął w 1989 stając się współzałożycielem pierwszej polskiej Agencji Reklamowej „Galicja” w Krakowie. W 2001 AR Galicja połączyła się z Euro RSCG stając się największą firmą reklamową w Polsce. W 2004 roku podjął decyzje o wyjściu ze świata marketingu, sprzedając swoje udziały do Holdingu EURO RSCG.
W 1997 roku uczestniczył w tworzeniu pierwszego i ostatecznie największego operatora call center w Europie Środkowej, firmy Call Center Poland, która w 2007 roku została sprzedana do spółki Internet Grup SA notowanej na GPW.
W 1999 roku powołał z międzynarodowymi podmiotami spółkę EBS SA, która zarządza obecnie siecią blisko 200 obiektów „5 a SEC„ w wielkich sieciach i centrach handlowych. Dziś spółka ta jest liderem w swojej kategorii, zatrudnia ponad 1000 osób w Polsce, Czechach, Słowacji i na Ukrainie.
W 2000 roku wspólnie z partnerami zakłada firmę Cursor S.A. oraz Galposter S.A. (później OEX S.A.), która stała się największą na polskim rynku grupą kapitałową działająca w obszarze business proces outsourcing zatrudniająca ok 9 000 osób.
W 2002 r. wraz z dwoma wspólnikami współuczestniczy w otwarciu i utworzeniu przedsiębiorstwa Real Management SA, które staje się ramieniem deweloperskim w Grupie Neoinvestments.
W 2012 r wraz ze swoim wspólnikiem kupuje znaczący pakiet akcji Giełdowej Spółki TELL SA , która specjalizuje się w zarządzaniu punktami sprzedaży abonamentów i aparatów telefonii komórkowej dla Orange, T-mobile oraz Plus GSM (ok. 400 salonów). Wkrótce po tej transakcji Grupa Tell łączy się z Grupa OEX co pozwala na repozycjonowanie nowej Grupy kapitałowej w kierunku usług w obszarach Nowych Technologii w połączeniu z fizyczną logistyką . Obecnie spółka zmieniła nazwę na OEX SA a jej zatrudnienie wzrosło do ponad 10 tys. pracowników.
W 2005 założył spółkę EcoWind , która w krótkim czasie stała się największym deweloperem farm wiatrowych (1150 MW), co potwierdziła przeprowadzona w 2011 transakcja sprzedaży większościowych udziałów tej spółki do największego w Europie Wschodniej koncernu energetycznego CEZ AS.
W 2006 założył Fundusz Areał S.A., pierwszy polski podmiot konsolidujący grunty rolne i którego założeniem jest wieloletnia praca nad poprawą struktury produkcji rolnej oraz optymalizacji areałów poszczególnych farm (1000 ha i więcej) w celu stałego podnoszenia ich wartości i rentowności.
W 2012 r współuczestniczy w założeniu kolejnego start up jednego ze swoich wspólników, spółki Nanovo która jest Integratorem Nowych Technologii w Offline . Spółka jest wiodącym dostawca tej własnej technologii dla rozproszonych sieci sprzedaży banków, sklepów czy restauracji typu fast food etc.
W 2014 roku wraz z dwoma wspólnikami powołuje do życia kolejny start-up spółke Neo Energy. Spółka ta rozpoczyna swoja działalność od uruchomienia produkcji energii elektrycznej i cieplnej na pierwszym składowisku śmieci, a po 2 latach staje się liderem tego obszaru przemysłowego operując na 10 takich obiektach w całej Polsce.
W 2015 r powołuje pierwszy w Polsce Dom Aukcyjny Samochodów Klasycznych ARDOR, który przeprowadził już we wrześniu tego samego roku aukcje 60 pięknych i cennych samochodów. Do tej pory Dom Aukcyjny ARDOR przeprowadził kolejne 2 aukcje i w najbliższym czasie w maju przygotowuje wiosenną Aukcję w Rozalinie.